I. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa warunki ogólne, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez Lékárna AVE s.r.o. z siedzibą nám. 14.října 1307/2, 150 00 Praha – Smíchov, za pośrednictwem apteki internetowej lekizczech.pl (zwanej dalej: „ Apteką internetową”) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez Lékarnu AVE z siedzibą w Pradze usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.
2. Sprzedający
Lékárna AVE s.r.o. Z siedzibą nám. 14.října 1307/2, 150 00 Praha - Smíchov, wpisanej w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Okręgowy w Praze oddział C, nr wpisu 139727.
Kupujący
Użytkownik końcowy - na początku relacji biznesowych przekazuje sprzedawcy tylko swoje dane kontaktowe niezbędne do sprawnej realizacji zamówienia lub dane, które chce umieścić na dokumentach zakupu.
Stosunki prawne pomiędzy sprzedawcą a użytkownikiem końcowym, nieuregulowane wyraźnie niniejszym Regulaminem, regulują odpowiednie przepisy ustawy nr 40/1964 Dz.U., Kodeks Cywilny oraz przepisy pokrewne.
Stosunki prawne sprzedającego, które nie zostały wyraźnie uregulowane w niniejszym Regulaminie lub umowie między sprzedającym a kupującym, podlegają odpowiednim przepisom ustawy nr 513/1991 Dz. Indywidualna umowa z kupującym jest nadrzędna w stosunku do warunków handlowych.
Kupujący jest świadomy, że zakup produktów znajdujących się w ofercie handlowej sprzedawcy nie daje prawa do używania zarejestrowanych znaków towarowych, nazw handlowych, logo firmy lub patentów sprzedawcy lub innych firm, chyba że w konkretnym przypadku uzgodniono inaczej w specjalnej umowie.
II. Bezpieczeństwo i ochrona danych osobowych (RODO)
Sprzedawca oświadcza, że wszystkie dane osobowe są poufne, będą wykorzystywane wyłącznie w celu wykonania umowy z Kupującym i nie będą w inny sposób ujawniane, przekazywane osobom trzecim itp. Z wyjątkiem sytuacji związanych z dystrybucją lub płatnością za zamówiony towar (nazwa i adres dostawy).
Pozostań z nami w kontakcie nawet po RODO!
Czy znasz nowe rozporządzenie Unii Europejskiej w sprawie ochrony danych osobowych RODO? Prawdopodobnie słyszałeś o tym, ale dla pewności zróbmy krótkie podsumowanie tego, co oznacza to rozporządzenie dla Ciebie jako klienta AVE Pharmacy.
Nasza przejrzystość w zakresie ochrony prywatności
W AVE Pharmacy codziennie pracujemy, aby zapewnić Ci najlepszą obsługę. Bardzo ważnym elementem tej pracy jest również dbałość o dane osobowe, które nam przekazujesz. Bardzo poważnie traktujemy ochronę danych osobowych i zobowiązujemy się szanować Twoje prawa, ponieważ we wszystkim, co robimy, interesy naszych klientów są w centrum naszej uwagi. Chcemy, abyś miał pewność, że Twoje dane osobowe są u nas całkowicie bezpieczne. Naszym celem jest przejrzystość dla klientów i zapewnienie, że wiedzą, w jaki sposób wykorzystujemy ich dane osobowe, aby zapewnić jeszcze lepsze i bardziej osobiste doświadczenia zakupowe. Z tego powodu wkrótce skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować Cię o nowej polityce prywatności i plikach cookie, a także o zmianach, jakie wprowadziliśmy w warunkach korzystania z kluczowych usług, które oferujemy klientom.
1. Co obejmuje niniejsze rozporządzenie?
„Ogólne rozporządzenie o ochronie danych” (RODO) zostało stworzone, aby zapewnić Ci większą kontrolę nad sposobem gromadzenia i przetwarzania Twoich danych osobowych przez firmy. Jest to rozporządzenie UE, tj. ma zastosowanie do wszystkich firm lub organizacji działających na terenie UE (takich jak apteka AVE), a także do tych międzynarodowych firm lub organizacji, które przetwarzają dane osobowe obywateli UE.
Przejrzystość jest kluczowym elementem i wynikiem tej zmiany, ponieważ powinieneś wiedzieć, w jaki sposób wykorzystywane są dane osobowe, które Cię dotyczą, na przykład gdy chcesz skorzystać z naszych usług, takich jak program lojalnościowy, zakupy w sklepie internetowym lub elektroniczny marketing bezpośredni (tj. biuletyny).
RODO nadaje podmiotom danych nowe prawa, takie jak prawo do przenoszenia danych osobowych i prawo do ich usunięcia. Możliwość przenoszenia danych osobowych to nowe prawo, które pozwoli każdemu w UE na przekazywanie swoich danych osobowych między firmami lub organizacjami. Ta usługa jest bezpłatna i umożliwia klientom zmianę usługodawcy. Działa poprzez elektroniczne przesyłanie i dostarczanie danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
Prawo do usunięcia danych (zwane również „prawem do bycia zapomnianym”) daje w niektórych przypadkach osobom fizycznym możliwość zażądania usunięcia ich danych osobowych. Jednak prawo to nie jest absolutne i ma zastosowanie tylko w określonych okolicznościach; na przykład, gdy dane osobowe nie są już absolutnie niezbędne do pierwotnego celu, w jakim zostały zebrane i przetwarzane, lub gdy przetwarzanie odbywało się na podstawie zgody wyrażonej przez osobę fizyczną i nie ma innego tytułu prawnego do przetwarzania.
Prawa, które już przysługują Ci na mocy Ustawy o ochronie danych, takie jak prawo dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania, prawo do żądania wyjaśnień, zwłaszcza jeśli Twoje dane osobowe są niedokładne, pozostają z Tobą i będziesz mógł z nich skorzystać.
2. W jaki sposób apteka AVE zapewni przejrzystość?
Praktyki ochrony prywatności w usługach, które świadczymy naszym klientom, były do tej pory objęte kilkoma różnymi politykami prywatności i plikami cookie. W niektórych przypadkach polityka prywatności oraz pliki cookies zostały uwzględnione w regulaminie korzystania z naszych usług (wiadomości marketingowe, program lojalnościowy).
Dla większej przejrzystości i uproszczenia stworzyliśmy dla Ciebie nową i ujednoliconą Politykę Prywatności, w której znajdziesz już wszystkie niezbędne informacje o tym, jak chroniona jest Twoja prywatność i jak przetwarzane są Twoje dane osobowe, które nam przekazujesz komunikacja z nami lub podczas korzystania z naszych usług. Niezależnie od tego, czy jesteś członkiem i korzystasz z programu lojalnościowego, czy korzystasz z usług w celu zakupu naszego sklepu internetowego, subskrybowania wiadomości, czy po prostu jesteś naszymi klientami, wszystkie przydatne informacje dotyczące prywatności i danych osobowych znajdziesz w jednej polityce na prywatności i plików cookie, który będzie zawierał również prosty przewodnik, w jaki sposób możesz skorzystać ze swoich praw dotyczących danych osobowych.
Przede wszystkim chcemy się upewnić, że rozumiesz, w jaki sposób zbieramy i wykorzystujemy Twoje dane osobowe, aby zapewnić jeszcze lepsze i bardziej osobiste wrażenia z zakupów w aptekach AVE.
Aby osiągnąć te cele, stworzyliśmy nową wersję Polityki prywatności i plików cookie, aby było dla Ciebie jasne:
w jaki sposób łączymy dane osobowe, które zbieramy od Ciebie, kiedy robisz u nas zakupy online lub w sklepie stacjonarnym, aby świadczyć Ci usługi i komunikację marketingową, w tym reklamy online, które naszym zdaniem są najbardziej odpowiednie dla Twoich zainteresowań.
w jaki sposób udostępniamy Twoje dane osobowe innym oddziałom,
jakie masz prawa w związku z przechowywaniem Twoich danych osobowych.
3. Jak zmiana wpłynie na komunikację marketingową za pośrednictwem poczty elektronicznej?
Jeśli wcześniej subskrybowałeś naszą komunikację marketingową za pomocą środków elektronicznych (takich jak wiadomości tekstowe lub e-maile), nadal będziesz je otrzymywać, chyba że sam zechcesz zrezygnować z subskrypcji.
Będziemy Cię w pełni szanować, jeśli w przyszłości zmienisz zdanie i zdecydujesz się zaprzestać subskrybowania naszej komunikacji marketingowej.
W nadchodzącej wiadomości, którą wkrótce wyślemy, znajdziesz specjalny link, za pomocą którego możesz zrezygnować z tej komunikacji.
III. Cena sprzedaży i ważność cen
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen w ciągu dnia bez uprzedzenia. W sklepie internetowym zawsze są aktualne i ważne ceny. Ceny podane są w polskich złotych. W przypadku zmiany ceny towaru lub jego wyprzedania, sklep internetowy ma prawo do anulowania zamówienia.
IV. Zamawianie
Kupujący otrzyma towar w cenie obowiązującej w momencie składania zamówienia. W przypadku towarów specjalnych na zamówienie lub towarów, których aktualnie nie ma w magazynie, sprzedawca potwierdzi kupującemu telefonicznie lub mailowo cenę i termin dostawy. Sprzedający jest uprawniony do zmiany tej ceny ze względu na aktualny kurs wymiany CZK (koron czeskich) w stosunku do walut obcych oraz sytuację rynkową. O ile nie określono inaczej w szczegółach produktu, specjalne promocje obowiązują tylko do wyczerpania zapasów.
Sposób zamawiania
Za pośrednictwem sklepu internetowego www.lekizczech.pl, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Potwierdzone zamówienia są wiążące.
V. Sposób dostawy i warunki płątności
Za zamówiony towar o wartości powyżej 399zł nie pobieramy opłat za wysyłkę i pakowanie.
Za pobraniem w trakcie doręczenia przesyłki (opłatę za zamówienie pobiera kurier lub inny dostawca)
Usługa dostawy PPL – 23zł
Przy zamówieniu powyżej 400,00 Zł wysyłka jest bezpłatna.
W przypadku dużych przesyłek należy ustalić indywidualną cenę przesyłki, w takim przypadku skontaktujemy się z Państwem.
Towar pozostaje własnością sprzedawcy do momentu całkowitej zapłaty. Własność sprzedanych przedmiotów przechodzi na kupującego poprzez zapłacenie za towar i zaksięgowanie ceny zakupu na koncie.
VI. Warunki dostawy
Towar wysyłany jest do kupującego firmą transportową PPL oraz poprzez Przesyłkownie. Zazwyczaj wysyłamy zamówienia w ciągu dwóch dni roboczych. W przypadku braku towaru na magazynie wysyłamy zamówienie w dniu dostawy przez dostawcę. Przewoźnik gwarantuje dostarczenie przesyłki w dowolne miejsce w Polsce w ciągu 48 godzin. Towar zamówiony w sobotę, niedzielę lub święta wysyłamy następnego dnia roboczego. Czas dostawy liczony jest od daty nadania, o której zostaniesz poinformowany drogą mailową w momencie rozładunku przesyłki i przekazania przesyłki przewoźnikowi.
Produkty lecznicze zarejestrowane zgodnie z § 25 ust. 1 ustawy o produktach leczniczych, których wydawanie zgodnie z decyzją o dopuszczeniu do obrotu nie jest uzależnione od recepty lekarskiej, zostaną wysłane do kupującego w ciągu czterdziestu ośmiu (48) godzin roboczych w ciągu trzech (3) dni roboczych od otrzymania zamówienia lub kupujący zostanie powiadomiony najpóźniej w ciągu trzech (3) dni roboczych od otrzymania zamówienia, że zamówiony towar nie może zostać dostarczony w tym terminie.
Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia stanu przesyłki wraz z przewoźnikiem niezwłocznie po dostarczeniu (ilość paczek, czy taśma z logo firmy jest nienaruszona, uszkodzenie opakowania) zgodnie z załączonym listem przewozowym oraz odmowy przyjęcia przesyłki niekompletnej lub uszkodzonej.
Niekompletną lub uszkodzoną przesyłkę należy niezwłocznie zgłosić e-mailem na adres info@lekizczech.pl, sporządzić protokół szkody z przewoźnikiem i przesłać w ciągu 24 godzin faksem lub e-mailem do sprzedawcy. Jeżeli kupujący potwierdzi odbiór przesyłki podpisem na dokumentach przewoźnika, nie przysługuje roszczenie z tytułu dodatkowej niekompletności lub uszkodzenia przesyłki.
W przypadku uzasadnionej reklamacji produktów leczniczych apteka realizująca dostawę wysyłkową jest zobowiązana do zwrotu kupującemu kosztów przesłania reklamowanych produktów leczniczych.
Konieczne jest przedłożenie kopii faktury oraz dowodu dostawy i zapłaty za towar, którego wady są reklamowane.
VII. Odstąpienie od umowy
Zgodnie z ustawą nr 367/2000 Dz.U. § 53 Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od otrzymania towaru.
Procedura reklamacyjna:
Kupujący ma możliwość zwrotu całej przesyłki, która jest kompletna i nieuszkodzona. Może to uczynić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. Kupujący zwróci towar wraz z fakturą, która zostanie anulowana. Część przesyłki, którą kupujący zamówił omyłkowo, można również zwrócić na adres nadawcy w ciągu 14 dni. Kupujący zapłaci całą zafakturowaną kwotę, a pieniądze za zwracany towar zostaną mu przesłane niezwłocznie po załatwieniu reklamacji, nie później jednak niż w terminie 14 dni przelewem na konto. Nie można zrealizować płatności gotówką ani voucherem. W przypadku uszkodzenia przez kupującego oryginalnego opakowania dostarczonego towaru nie ma możliwości zwrotu towaru sprzedawcy - ze względów higienicznych i bezpieczeństwa sprzedawca uważa towar z uszkodzonym oryginalnym opakowaniem za towar nie nadający się do użytku. Wszystkie przesyłki są ubezpieczone, a przewoźnik odpowiada za towar. Przy odbiorze należy sprawdzić przesyłkę przed przewoźnikiem, a w przypadku stwierdzenia uszkodzenia paczki przesyłki niezwłocznie sporządzić protokół uszkodzenia u przewoźnika i nie przyjmować przesyłki. Jeśli chcesz odstąpić od zamówienia i zwrócić towar, pobierz nasz formularz odstąpienia od umowy.
VIII. Pozasądowe rozstrzyganie sporów
W przypadku sporu pomiędzy użytkownikiem będącym konsumentem w rozumieniu § 419 Kodeksu cywilnego a Sprzedającym, wynikającego z korzystania z Portalu, Użytkownik uprawniony jest do złożenia propozycji pozasądowego rozstrzygnięcia sporu do Czeskiej Inspekcji Handlowej w celu zawarcia umowy ze Sprzedającym za pośrednictwem danych kontaktowych dostępnych na stronie www.coi.cz. Złożenie wniosku, a następnie udział w pozasądowym rozstrzyganiu sporu jest dla Użytkownika bezpłatne, a wszelkie ewentualne koszty związane z pozasądowym rozstrzygnięciem sporu ponosi każda ze stron z osobna. Dla Użytkownika wybór pozasądowego rozwiązywania sporów jest dobrowolny.
Pozasądowe rozstrzyganie sporów reguluje § 20d i nast. Ustawa nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów. Wniosek o wszczęcie postępowania pozasądowego musi zawierać wymogi zgodnie z § 20n ustawy o ochronie konsumentów. Propozycję pozasądowego rozstrzygnięcia sporu można złożyć nie później niż 1 rok od dnia, w którym Użytkownik po raz pierwszy wystąpił z roszczeniem wobec Sprzedającego będącego przedmiotem sporu.
Użytkownicy zamieszkujący w innym państwie członkowskim UE, Norwegii lub Islandii mają prawo ubiegać się o pozasądowe rozstrzygnięcie sporu ze Sprzedającym za pośrednictwem Europejskiego Centrum Konsumenckiego w kraju zamieszkania; Lista odpowiednich centrów konsumenckich jest dostępna na stronie internetowej Komisji Europejskiej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/solving_consumer_disputes/non-judicial_redress/eccnet/
Możliwość złożenia propozycji pozasądowego rozstrzygnięcia sporu ze Sprzedającym dotyczy wyłącznie sporów dotyczących usług Portalu świadczonych przez Sprzedającego, jednak nie dotyczy wzajemnych sporów pomiędzy Użytkownikami a Sprzedawcami wynikających z Umów Sprzedaży zawartych za pośrednictwem Portalu; nawet taki spór może być w rozumieniu Artykułu 5.5. rozstrzygany poza sądem przed Czeską Inspekcją Handlową, jeżeli Użytkownik jest konsumentem wobec Sprzedawcy.
W przypadku reklamacji dotyczących przetwarzania danych osobowych lub wysyłania wiadomości handlowych (patrz „Polityka prywatności na portalu Ceneo.pl”) Użytkownik może skontaktować się z Urzędem Ochrony Danych Osobowych.
Stosunek między sprzedającym a użytkownikiem lub sprzedawcą regulują niniejsze warunki i przepisy prawa Republiki Czeskiej, w szczególności ustawa nr 90/2012 Dz.U., Kodeks cywilny. W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień niniejszych Warunków jest nieważne z jakiejkolwiek przyczyny, fakt ten nie powoduje nieważności ani nieskuteczności pozostałych części warunków.
W celu komunikacji ze sprzedającym użytkownik jest zobowiązany do korzystania z danych kontaktowych podanych na stronie internetowej http://www.lekizczech.pl/kontakt. Niniejsze warunki są przekazywane użytkownikom i handlowcom w formie tekstowej w rozumieniu § 1819 ustawy nr 89/2012 Dz. Kodeksu Cywilnego
IX. Postanowienia końcowe
Niniejsze ogólne warunki obowiązują i wchodzą w życie 1 lutego 2016 r. i uchylają wszystkie poprzednie przepisy i zwyczaje. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych Ogólnych warunków bez uprzedniego powiadomienia.
Dostawa i płatność
3. Usługa dostawy PPL 23,- Zł
Przesyłkownia - 13,50zł - płatność przelewem
2 zł dodatkowo - płatność za pobraniem
Numer konta PKO: 72 1020 1390 0000 6802 0647 3807
Przy zamówieniu powyżej 400,00 Zł wysyłka jest bezpłatna.